نما رومی

طراحی به سبک رومی...

نما رومی امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین سبک های معماری شناخته شده است. از گذشته تا کنون توجه به نمای ساختمان بیشتر و بیشتر شده .به این دلیل که نما در نگاه اول معیاری برای سنجش زیبایی ساختمان تلقی میشود.نما رومی از سبک معاری کلاسیک الهام گرفته شده.

نما رومی به دلیل پر جزییات بودن و فرم های چشم نواز و مختلفی که دارد به یکی از محبوب ترین سبک ها تبدیل شده. در این سبک به دلیل ایجاد فضاهای پر و خالی میتوان نور پردازی های زیبایی برای آنها در نظر گرفت که باعث چشم گیر شدن بنا در شب میشود.

در ابتدا استفاده از مصالح گران باعث شده بود که فقط قشر مرفه جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. ولی با مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی ساخت .این سبک همه گیر شد.


نما مدرن

سبک مدرن

در سبک مدرن، نمای ساختمان به سمت ساده تر شدن پیش رفته است. سادگی ای که عموما با احجام و پنجره های یک پارچه و استفاده از متریال های محدود همراه شده است. ترکیب احجام در نما ایده ی اصلی نمای مدرن است. کمپوزیسیون و ترکیب بندی این احجام هر چه پخته تر باشد، نمای چشم نواز تری به ما میدهد. در این روند استفاده از متریال هایی که کنتراست مناسبی ایجاد کنند حائز اهمیت است. این سبک برخلاف سبک نما رومی جزییات کمتری دارد به اصطلاح به سبک معماری مینیمالیست نزدیک تر است.

 یکی دیگر از تکنیک هایی که در این سبک از آن استفاده میشود قاب بندی است. به این صورت که بخشی از پنجره ها یا قسمت مشخصی از نما را قاب میگیرند. که در این روش همانند روش قبلی ترکیب بندی این قاب ها مهم است و هر چه کار شده تر باشد، نما زیبا تر است.