بخشی از یادگیری نحوه شروع یک وبلاگ شامل ایجاد یک استراتژی وبلاگ نویسی ، قبل از شروع نوشتن است. یک استراتژی واضح به شما کمک می کند تا سازماندهی شوید و محتوای با ارزش بسازید.

اهداف خود را تعیین کنید

از خود بپرسید که سعی دارید چه چیزی را انجام دهید. آیا به دنبال توسعه تجارت خود هستید؟ آگاهی از برند را بسازید؟ شاید به دنبال ایجاد یک وبلاگ شخصی باشید تا نکات مربوط به تجربیات سفر خود را به اشتراک بگذارید.

اگر هدف شما افزایش ترافیک به وب سایت شماست ، پست های شما باید جدیدترین به روزرسانی هایی را که بازدید کنندگان می توانند در سایت شما پیدا کنند ، درج کنند. اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است ، در مورد آنچه شما را از رقبا جدا می کند ، بنویسید. از طرف دیگر ، یک وبلاگ شخصی ممکن است بر تجربیات و توصیه های شما در مورد جهانگردی متمرکز شود.

مخاطب مورد نظر خود را تعریف کنید

با تفکر در مورد اینکه به چه کسی می خواهید برسید ، شروع کنید. جمعیت شناسی مانند جنسیت ، سن ، نیازها و چالش ها را در نظر بگیرید. همچنین می توانید ویژگی های شخصیتی بیشتری را نیز در نظر بگیرید ، مانند شخصیت ، ارزش ها ، علایق یا سرگرمی ها و سبک زندگی. گرفتن تصویری شفاف از خوانندگان شما نه تنها به شما در ایجاد محتوای مختصر و متمرکز کمک می کند. همچنین به شما در ساخت محتوا که مخاطب هدف شما با آنها ارتباط دارد کمک می کند.

"اگر نیازهای مخاطبان مورد نظر خود را نمی دانید ، تحقیق را انجام دهید. آنها با چه مشكلی روبرو هستند ، و چگونه می توانید به شما كمك كنید؟ … واقعاً و واقعاً ، چگونه می توانید یاری كنید ، فقط به خاطر كمك به انسانهای دیگر؟ "

برای یافتن در Google ، محتوای خود را بهینه کنید

بهینه سازی موتور جستجو ، که معمولاً به عنوان SEO گفته می شود ، فرایند بهینه سازی مطالب شما به منظور افزایش شانس ظاهر شدن زیاد در نتایج در Google است. برای اینکه بهترین نتیجه را در موفقیت کسب کنید ، قبل از شروع نوشتن پست های خود ، به سؤال در مورد وبلاگ خود فکر کنید.

Google وبلاگ شما را بر اساس کلمات کلیدی و عبارات رتبه بندی می کند. اینها کلمات یا گروه هایی از کلمات هستند که با اصطلاحات جستجو (یا "نمایش داده شد") که افراد به Google وارد می شوند مطابقت دارند. هرچه کلمات کلیدی و عبارات مرتبط تری در وبلاگ خود استفاده کنید ، احتمال می رود بازار هدف شما را پیدا کند.

چند عبارت اصلی را انتخاب کنید تا در کل مقالات وبلاگ خود به آنها توجه کنید و از آنها استفاده کنید. این عبارات کلیدی را در عناوین پست های وبلاگ خود ، در متونی که می نویسید و به عنوان متن alt برای تصاویر ادغام کنید. هرچه بیشتر از کلمات کلیدی و عبارات خود به روشی منطقی و طبیعی استفاده کنید ، گوگل بیشتر این کلمات را با وبلاگ شما مرتبط می کند و احتمال بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی مرتبط پیدا خواهید کرد.

سعی کنید از تصاویر با فرمت JPG و با فشرده‌ترین حالت ممکن استفاده کنید تا سرعت بارگزاری صفحه افزایش پیدا‌کند. برای فشرده‌سازی تصاویر JPG می‌توانید از سایت tinyjpg استفاده کنید.

از مطالب متنوع استفاده کنید

وبلاگ نویسی راهی عالی برای اشتراک گذاری متنوع و متنوع مطالب است. بازدید کنندگان به مراتب بیشتر می توانند مطالب بصری را بخوانند ، به اشتراک بگذارند و درگیر شوند و این می تواند باعث افزایش چشمگیر ترافیک سایت شما شود. محتوای بصری ، به صورت تصاویر ، تیزهوش ها ، انیمیشن ها یا فیلم ها ، در بازاریابی آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بلوک های متن را با تصاویر و / یا فیلم ها شکسته کنید. محتوای تصویری باید مربوط به شغل شما باشد و از آنچه در پست خود می گویید پشتیبانی کند. هر زمان ممکن می خواهید تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا را ارسال کنید. هنگام ارسال وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی یا تبلیغ آن از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، حتماً تصاویری قانع کننده را شامل می شود.

برخی منابع تصویر پر استفاده:

در صورتی که تصویر مورد نظر خود را پیدا کرده‌اید ولی از کیفیت آن راضی نیستید می‌توانید از موتور جستجوی گوگل برای یافتن تصاویر مشابه و البته با کیفیت بهتر استفاده کنید:

نحوه‌ی جستجوی تصویر در گوگل

صدا و سبک خود را توسعه دهید

ایجاد یک وبلاگ با صدای بی نظیر صدا در اتصال به خوانندگان شما ضروری است. وقتی افراد با نگارش شما شناخته می شوند ، احتمالاً اطلاعات بیشتری می خوانند.

نام تجاری شما با نام تجاری منحصر به فرد شما شروع می شود. نام کسب و کار شما می تواند به برقراری صدای شما کمک کند و هنگامی که افراد با نوشتار شما شناسایی می شوند ، احتمالاً اطلاعات بیشتری خواهند خواند.

بر اساس نام تجاری خود زبان و تصاویر مورد استفاده خود را در وبلاگ خود انتخاب کنید. در تمام پست های وبلاگ خود از زبان مداوم استفاده کنید و خواندن و درک آنها را آسان کنید - از اصطلاحات ژارگون یا گیج کننده استفاده نکنید.

نکته //

برای کمک به حفظ قوام در طول پست های خود ، راهنمای سبک خود را ایجاد کنید. لیستی از صفت ها را تهیه کنید که لحن و صدایی را که می خواهید منتقل کنید ، مانند "صادقانه" ، "دمدمی" یا "روشنفکر" توصیف کنید.

عناوین عالی وبلاگ استفاده کنید

عنوان پست وبلاگ شما در جلب توجه خوانندگان جدید به وبلاگ شما ، متقاعد کردن مشترکان برای خواندن آخرین پست و بهبود رتبه خود در Google تأثیر بسزایی دارد. عنوان اولین چیزی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود و خوانندگان از این عنوان برای تعیین اینکه آیا علاقه مند به خواندن پست شما هستند استفاده می کنند.

نکته //

در اینجا چند نکته در مورد نوشتن عناوین وبلاگ وجود دارد که خوانندگان شما را به خود جذب می کند:

۱- لیست های شماره دار ایجاد کنید
به عنوان مثال "6 دلیل دوچرخه سواری برای روابط شما مناسب است".
 

۲- از 10 لیست برتر (یا 5 یا 13) برتر استفاده کنید
بهترین ، بدترین ، جالب ترین و غیره … صفت های قوی توجه را به خود جلب می کنند ("7 بهترین پیاده روی در لانگ آیلند").
 

۳- SEO را در خاطر داشته باشید
در صورت امکان ، حداقل یکی از کلمات کلیدی یا عبارت اصلی خود را در عنوان خود وارد کنید.
 

۴- مختصر باشید
عنوان خود را زیر 9 کلمه نگه دارید. اگر می خواهید برای Google بهینه شوید ، عناوین شما باید کمتر از 70 نویسه باشد.
 

۵- واضح باش
عناوینی را بنویسید که واضح است و مطالب را در پست خود منعکس می کند.
 

۶- خاص بودن
خاص بودن می تواند به ایجاد اقتدار شما کمک کند. به عنوان مثال ، "چگونه من اولین تریاتلونم را در 3 ساعت و 28 دقیقه انجام دادم".
 

۷- پست های "چگونه"
پست های "چگونه" می توانند اطلاعات مفیدی را ارائه دهند و خوانندگان بیشتری را به وبلاگ شما جذب کنند. به عنوان مثال ، "چگونه می توان پخت بهترین کوکی ها را نرم کرد".

" حتی اگر عنوان شما بسیار مهم است، اما در برابر وسوسه استفاده از عنوان در صورتی محتوای شما را تحویل نخواهد داد، مقاومت کنید. اگر مقاله ای را بخوانم که آنچه را که در عنوان عنوان شده بود ارائه ندهد، احساس می کنم فریب خورده‌ام. اگر می خواهید خوانندگان به شما اعتماد کنند، سخنان خود را حفظ کنید. "


منابع