امروزه شکل زندگی با تکنولوژی در ارتباط و در حال تغییر از حالتی به حالت دیگر است. در واقع فراهم کردن محیطی مناسب تر از قبل برای لذت بردن از زندگی است. برای رسیدن به این حالت از فضای خانه نیازمند آماده‌سازی و بررسی به بهترین نحو ممکن است و شیشه یکی از مهم‌ترین مواد در حمام های مدرن شیشه ای محسوب می‌شود.

حمام های مدرن شیشه ای

در نصب درب شیشه‌ای حمام به چند نکته توجه کنید:

  1. از یراق‌آلات استنلس استفاده کنید
  2. شیشه‌ای را انتخاب کنید که مناسب استفاده از حمام باشد. برای زیبای از شیشه‌هایی با طرح برجسته استفاده کنید. طرح های نو و جدیدی ارائه شده است که به عنوان درب شیشه‌ای حمام می‌باشد که بسیار لوکس و زیباست.

همان طور که می بینید می توان برای اتاق‌ مستر که حمام و سرویس بهداشتی کنار هم قرارگرفته‌اند از شیشه مات و همین طور شیشه شفاف استفاده کرد.

  • در صورت جدا بودن سرویس حمام و دستشویی از یکدیگر می‌توان از شیشه هم به طور جداگانه نصب نمود.
  • نکته قابل اهمیت این است که حتماً حمام و دستشویی شیشه ای به‌طور کامل آب بندی شده باشد تا مشکلی به وجود نیاید.
  • نحوه باز و بسته شدن درب شیشه‌ای حمام براساس مدل انتخابی درب به‌صورت لولایی یا کشویی بنا به درخواست خریدار است.
  • از یراق شیشه حمام می توان استوپ را از مهم ترین آنها دانست.
  • در صورت استفاده از شیشه به عنوان درب حمام می توان گفت که در برابر تغییرات دمایی آب بسیار مقاوم است.
  • استفاده از درب شیشه‌ای حمام علاوه بر کاربردی بودن آن امکان شستشوی راحت و آسان شیشه وجود دارد.
  • از یراق الاتی برای شیشه حمام استفاده می شود که تماماً ضدزنگ و مقاوم در برابر آب و رطوبت می‌باشند.

مزایای درب شیشه‌ای سرویس بهداشتی و حمام:

  • شیشه سکوریت مصرفی برای درب شیشه ای، ضخامت برابر با 10 میلی متری را اشغال می‌کند و بنابراین در منازلی با متراژ پایین بسیار مناسب است.
  • از مزیت دیگر این پنل های سرویس بهداشتی و حمام شیشه ای جابه جایی راحت و به صرفه برای ( با صرف زمان و هزینه‌ای اندک این شیشه‌ها را برداشته یا جابجا کرد) منازل شما می باشد.

مکان نصب حمام مستر شیشه ای باید دارای ویژگی های زیر باشد:

-کف آن باید کاملا عایق کاری شده باشد

– باید دارای دیوار های کاشی کاری شده یا شیشه ای باشد

– نباید آفتاب خور یا مشرف به دید بیرون ساختمان باشد

– بهتر است کف آن نسبت به کف اتاق خواب حداقل ۵ سانتی متر بالاتر باشد یا دارای یک لبه ی سنگی یا سرامیکی به ارتفاع حداقل ۵ سانتی متر باشد

– باید مانند یک حمام معمولی دارای لوله کشی فاضلاب دارای سیفون، کفشور دارای سیفون، لوله کشی آب سرد و گروم و… باشد.

حمام های مدرن شیشه ای

مدل های حمام مستر شیشه ای

حمام مستر شیشه ای به دو صورت فریم دار و فریم لس تولید و اجرا می شود.

در کابین دوش اتاق خواب مدل فریم دار از شیشه سکوریت ۶ میل استفاده می گردد که درون یک فریم از جنس بیلت نو آلومینیوم قرار می گیرد. درب این مدل از حمام مستر شیشه ای که دارای آب بندی ۱۰۰٪ است تنها به صورت ریلی اجرا می گردد. فریم مصرفی توسط دستگاه در رنگ های متنوع مانند سفید، نقره ای براق و مات، طلایی براق و مات و… آنادایز می شود. شیشه سکوریت مصرفی می تواند ساده، دودی یا برنزی باشد.

حمام های مدرن شیشه ای

برای جلوگیری از دیده شدن محیط داخل حمام مستر شیشه ای می توان به جای شیشه سکوریت شفاف، از سکوریت مات کامل استفاده نمود و یا از طریق سند بلاست طرح های مختلف و زیبای مات کننده بر روی آن اجرا کرد.

حمام های مدرن شیشه ای

در کابین دوش اتاق خواب مدل فریم لس از شیشه سکوریت ۱۰ میل استفاده می گردد که به وسیله تعدادی بست و لولا از جنس استیل ۳۰۴ به دیوار و زمین متصل می گردد. درب این مدل از حمام مستر شیشه ای به صورت ریلی یا لولایی اجرا می گردد.

حمام های مدرن شیشه ای

در مدل فریم لس نیز می توان از شیشه سکوریت ساده، دودی یا برنزی به صورت مات، شافاف یا سند بلاست شده استفاده کرد. کلیه ی راق آلات مصرفی نیز کاملا ضد زنگ بوده و در رنگ های آب کاری نقره ای مات و براق و طلایی براق و مات موجود می باشد.

حمام های مدرن شیشه ای

مزیت های استفاده از شیشه حمام

همانطوری که بیان نمودیم مزیت های استفاده از شیشه حمام بسیار زیاد می باشد و به دلیل همین مزیت ها می باشد که افراد زیادی آنها را برای حمم خود تهیه می کنند. برخی از مهمترین مزیت های شیشه های حمام عبارت می باشد از :

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های که استفاده از شیشه حمام دارد این است که فضای حمام را بسیار زیباتر و خاص تر می کند. دکوراسیون داخلی حمام شما با استفاده از حمام شیشه ای بسیار مدرن تر و زیباتر می شود، به همین دلیل اگر می خواهید حمام خود را زیباتر کنید می توانید از شیشه های حمام استفاده کنید. از آنجایی که تنوع مدل و رنگ بندی حمام شیشه ای بسیار زیاد است، شما می توانید هر یک از آنها را که بیشتر تمایل دارید را انتخابی کنید و در حمام خود نصب نمایید.

حمام های مدرن شیشه ای

منابع: