مهندسی سازه در کشور رشته کوه های آلپ و شکلات های معروف!... "سوئیس"

مهندسی سازه در کشور سوئیس

دانشگاه های مهندسی عمران و سازه سوئیس دانشجویان را به برنامه ریزی ، طراحی، ساخت، نگهداری و نظارت بر پروژه های ساختمانی تعلیم میدهند. ساختمان ها ، جاده ها ، پل ها ، سیستم های آب و انرژی ، شبکه های زباله و موارد دیگر. دانشجویان یاد می گیرند بودجه و هزینه ها را مدیریت کنند ، با معماران و مهندسان کار کنند ، تأخیرها و نگرانی های ایمنی را برطرف کنند. مهندسان سازه سوییسی با جنبه های مختلف ساخت و ساز مانند بودجه ریزی ، ایمنی و مجوزهای قانونی درگیر هستند. علاوه بر آن مهندسان سازه و مدیران ساخت و ساز سوئیسی وظایف داخلی دیگری نیز دارند: مدیریت کارگران ، مواد و استخدام پیمانکاران.

دغدغه ها

دغدغه رشته مهندسی سازه در کشور سوییس این است که برنامه ها و ساختارها را تطبیق دهند و راه حل هایی را برای مشکلات پیچیده مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی بیابند.

مهندسی سازه در کشور سوئیس

اگر بخواهیم حرفه ای تر و عمرانی تر به این موضوع نگاهی بیاندازیم مهندسی سازه در سوییس اغلب به دنبال دستیابی به درک پیشرفته مورد نیاز برای اطمینان از بهترین ، ایمن ترین طراحی و ساخت سازه های مختلف است. مهندسان سازه سوئیسی به خوبی میدانند که چگونه به تجزیه و تحلیل مؤلفه های یک ساختمان یا ساختار دیگر ، محاسبه کرنش و استرس ، کار با سایر حرفه ها در زمینه طراحی و ایمنی ، بررسی و ارزیابی ساختارها و همچنین نحوه استفاده از نرم افزار رایانه ای و سایر موارد بپردازند.

دانشگاه ها و دانشکده های مهندسی عمران و مهندسی سازه سوییس علاوه بر ماژول های اصلی که تکنیک ها و روش های تحقیق و مهندسی را کشف می کنند ، ماژول های تخصصی اکتشاف پیشرفته در مناطق متنوع مربوط به مهندسی سازه را ارائه می دهند. نمونه هایی از ماژول های تخصصی شامل بیومکانیک ، پویایی سازه ، تجزیه و تحلیل سازه ها ، طراحی بتن ، دینامیک برج آب و آب و همچنین پل های کابل دار است.

مهندسی سازه در کشور سوئیس

صنعت ساخت سوئیس پس از ثبت عملکرد نسبتاً پایین در سال 2015 به دلیل رشد کند اقتصادی ، در سال 2016 بهبود یافت. این کندی در فعالیت ساخت و ساز در سال 2015 به ویژه به دلیل ارزش گذاری بیش از حد ارز این کشور در برابر یورو توسط بانک ملی سوئیس (SNB) بود که تأثیر منفی بر فعالیت تجارت صادرات گذاشت. صنعت ساخت و ساز سوئیس در سال 2016 با پیشرفت تدریجی در شرایط اقتصادی همراه با سرمایه گذاری های دولت در توسعه زیرساخت های کل کشور ، دوباره رشد کرد.

درآمد...

حقوق مهندسان سازه در کشور سوئیس طبق بررسی های انجام شده به روز از سایت های سوئیسی، برای افراد بی تجربه بین 20 تا 25 هزار پوند در سال است. این در حالی است که مهندسان با تجربه 30 تا 45 هزار پوند و مهندسان حرفه ای تا 70هزار پوند در سال می توانند درآمد کسب کنند. این مقدار حدودا برابر 450میلیون تومان برای افراد بی تجربه، 750میلیون برای مهندسین باتجربه و برابر 1.5 میلیارد تومان به ارزش پوند امروز(20500تومان) می شود. داخل پرانتز اینم باید عرض کنم که هزینه زندگی در سوئیس به نسبت سایر کشور ها بالاست!

فرصت شغلی

پیش بینی می شود که این صنعت در سال 2021 تحرک داشته باشد و با احیای اعتماد سرمایه به روز های اوج خود برسد. انتظار می رود این روند رو به جلو جریان سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی را تسریع کند. کاهش جزئی در روند ارز سوئیس توسطSNB هم به نحوی دیگر روند رو به جلوی بازار مهندسی سازه در این کشور تایید می کند.

پیش بینی های تحلیلگران مطرح جهانی نشان می دهد بازار ساخت و ساز و مهندسی سازه سوئیس بزرگترین بخش اقتصادی این کشور شود و32.3٪ از کل ارزش این صنعت را در سال 2021 به خود اختصاص دهد. انتظار می رود که هجوم رو به رشد مهاجران از کشور های دیگر به سوئیس تقاضا برای واحدهای مسکن جدید، راه های جدید، پل ها و بطور کلی زمینه های کاری مهندسین سازه را در طول 2021 را افزایش دهد.

پروژه های عظیم...

2 نمونه از پروژه های عظیم سازه ای در سوئیس که توسط تعداد زیادی از مهندسین سازه از سراسر جهان طراحی، نظارت و در حال اجرا است:

  • شهر لوزان سوئیس در حال آماده سازی برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی جوانان در سال 2020 است. در همین راستا در ماه مه 2017 ، ساخت دهکده جدید المپیک به نام "گرداب" آغاز شد.
مهندسی سازه در کشور سوئیس

Fig 1Olympic House لوزان سوئیس

C:\Users\behzad\Desktop\Carlton_Aussenaufnahme_S.jpg به منظور تبدیل بخش گردشگری به یکی از محرکهای اصلی رشد اقتصادی ، دولت بر توسعه زیرساختهای تفریحی و مهمان نوازی کشور تمرکز دارد. بر این اساس ، دولت از طریق انجمن اعتباری هتل سوئیس (SGH) که از کمک مالی برای ساخت و گسترش هتل ها کمک می کند ، از صنعت هتلداری پشتیبانی می کند.

Figure 1carleton hotel

در چند جمله و برای پایان، بسیاری از پروژه های بزرگ و همچنین پروژه های راه سازی و شهرسازی بزرگی در سوئیس کلید خورده است. از جهات دیگر، صنعت اقتصاد و توریست سوئیس نیز برای بازار کار مهندسی سازه در این کشور خبر های خوبی دارند. از این رو، برای بازار کاری رشته مهندسی سازه در سوئیس جایگاه خوبی درسال 2020 تا 2050 تصور می شود.


منابع:

mastersportal.com

ethz.ch

postgrad.com

prnewswire.com