با توجه به اهمیت رشته معماری ، این رشته در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف در جهان تدریس میشود امروزبا این مقاله سعی داریم برترین دانشگاه های رشته معماری در سال 2020 را به شما معرفی کنیم:

1.موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology MIT

موسسه فناوری ماساچوست که به اختصار دانشگاه ام آی تی آمریکا نیز نامیده می‌شود، برترین دانشگاه جهان بشمار می‌رود که توانسته رتبه برترین دانشگاه در رشته معماری در سال 2020 را از سایت جهانی QS کسب کند.

موسسه فناوری ماساچوست
موسسه فناوری ماساچوست  

2.دانشگاه صنعتی دلفت Delft University of Technology

دانشگاه دلفت که به اسم TU Delft شناخته میشود،میتوان گفت که بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه دولتی در کشور هلند است.دانشگاه دلفت در شهر دلفت که یکی از شهر های بسیار زیبای کشور هلند است واقع شده و همراه با ۸ دانشکده و تعداد فراوانی موسسات پژوهشی در سطح کشور هلند دومین دانشگاه جهان درلیست برترین دانشگاه های رشته معماری می باشد.

دانشگاه صنعتی دلفت
دانشگاه صنعتی دلفت

3.کالج دانشگاهی لندن The Bartlett School of Architecture | UCL University College Of London

کالج دانشگاهی لندن معروف به University Collage Of London یک دانشگاه دولتی در کشور انگلیس می‌باشد و از برترین دانشگاه های رشته معماری است.دوره های معماری در این  دانشگاه برعناصر تکنولوژیکی، طراحی، فرهنگی و تاریخی تمرکز می کنند.دانشجویان در این کالج هفت سال طول می کشد تا یک معمار کاملا واجد شرایط، با ترکیب پنج ساله تحصیلی و دو سال آموزش حرفه ای و کار عملی تبدیل شوند.

کالج دانشگاهی لندن
کالج دانشگاهی لندن

4.مؤسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH Zurich (Swiss Federal Institute of Technology

این دانشگاه در سال 1855 تأسیس شده و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های برجسته مهندسي و تکنولوژی و علوم طبیعی شناخته می شود این دانشگاه بیش از 16000 دانشجو از تقریباً 80 کشور پذیرش کرده است، که 3500 نفر از آن ها دانشجوی دکترا هستند. بیش از 400 پروفسور تحقیقاتی را در زمینه مهندسی، معماری، ریاضیات، علوم طبیعی، مدیریت و علوم اجتماعی تدریس می کنند.این موسسه در رشته معماری نیز جز برترین دانشگاه های جهان است.

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ
مؤسسه فناوری فدرال زوریخ

5.دانشگاه هاروارد Harvard University

بسیاری از معماران مطرح، طراحان و شهرسازان مشهور و خلاق در سطح جهان، از دانشکده ی طراحی هاروارد فارغ التحصیل شده اند. دوره ی معماری، اولین بار در سال 1864 در این دانشگاه برگزار شد. امروزه اما این دانشکده در گرایشات و حوزه های متعددی، اجتماعی از تحصیلات مرتبط با دیزاین را گرد هم آورده است.این دانشگاه جزبرترین دانشگاه های رشته معماری جهان است.

دانشگاه هاروارد
دانشگاه هاروارد

6.دانشگاه کالیفرنیا - برکلی University of California - Berkeley

دانشکده ی معماری دانشگاه کالیفرنیا (برکلی)، به دلیل تاکید زیاد بر روی تحقیقات و تشویق به طراحی مستقل و خودمختار، جزء بهترین دانشکده های معماری جهان به شمار می رود. داشتن دانشکده هایی که برنده ی جوایز متعدد بین المللی شده اند و نیز حضور اساتیدی که همگی از برترین و خلاق ترین اندیشمندان جهان هستند، باعث شده تا دانشگاه «UCB»، از برترین دانشگاه های رشته معماری شناخته شود.

دانشگاه کالیفرنیا - برکلی
دانشگاه کالیفرنیا - برکلی

7.دانشگاه پلی تکنیک میلان Politecnico di Milano

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano) یکی از بزرگترین دانشکده های فنی در ایتالیا است. تعداد زیادی از معماران معروف در سطح جهان هستند که فارغ التحصیل این دانشگاه بوده و هم اکنون مشغول تدریس در آن هستند علاوه بر این تحصیل در این دانشگاه ایتالیایی به دلیل فرهنگ و معماری خاص این کشور و بورسیه های متنوع می تواند مزیتی مناسب محسوب شود.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

8.مدرسه ی معماری منچسترManchester School of Architecture

مدرسه ی معماری منچستر، حاصل تجمیع فعالیت دو دانشگاه «Manchester Metropolitan University» و «The University of Manchester» در زمینه ی معماری بوده است. از تلفیق این دو دانشکده با بیش از 100 سال سابقه ی تدریس معماری، بزرگترین مدرسه ی معماری در انگلستان پدید آمده است. این دانشکده در رشته ی معماری و شهرسازی و طراحی لنداسکیپ و همچنین برخی گرایشات خاص دکتری فعالیت میکند.

مدرسه ی معماری منچستر
مدرسه ی معماری منچستر

9.دانشگاه کمبریج University of Cambridge

با توجه به میزان بالای محبویت دانشگاه «Cambridge» و نیز حال و هوای سنتی بافت و زمینه ای که دانشگاه در آن قرار دارد (شهر قرون وسطی)، تحصیل در رشته ی معماری در چنین مکانی،بسیارمطلوب است.

دانشگاه کمبریج
دانشگاه کمبریج

10.دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne EPFL

یکی از معروف ترین و معتبر ترین موسسات علمی و فن آوری دولتی اروپا که در واقع یک کالج مهندسی در زمینه آموزش و پژوهش میباشد که همچنین یکی از دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال سوییس نیز میباشد که در شهر دانشجویی لوزان در کشور سوئیس واقع شده است دانشکده معماری دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان از برترین دانشگاه های رشته معماری می باشد که سالانه تعداد زیادی دانشجوی علاقمند برای تحصیل در رشته معماری برای این دانشگاه اقدام میکنند.

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان

________________________________________________________________________

منبع