شرکت ایفاژ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره و ساخت و ساز اروپا به شمار می‌رود. این شرکت در سال 2019 بیش از 100 هزار پروژه در فرانسه و سایر نقاط دنیا اجرا کرده است. این شرکت بدنه‌ی کارمندی با حدود 72 هزار و 500 نیرو دارد. شرکت ایفاژ در زمینه‌های ساخت و ساز، توسعه‌ی شهری، مهندسی ساختمان و زیر ساخت‌ها به ارائه انواع خدمات مشاوره و ساخت و ساز می‌پردازد.

درباره‌ی شرکت ایفاژ

کمک به حفظ محیط زیست با توسعه‌ی پایدار در شرکت ایفاژ

در سال‌های اخیر، تغییرات شدید آب و هوایی رخ داده است. این تغییرات آب و هوایی تقاضا برای توسعه‌ی پایدار را در سرتاسر دنیا افزایش داده است. به همین دلیل شرکت ایفاژ ساخت و ساز سبز را هدف شرکت قرار داده است.

این شرکت سیاست‌های مجموعه خود را به نحوی تنظیم کرده است که در هنگام ساخت و ساز میزان کربن دی اکسید تولید شده به حداقل برسد. استراتژی پیاده شده توسط این شرکت کمک کرده است تا ساخت و ساز پایدار سرعت بیشتری پیدا کند. توجه به ساخت و ساز سبز نقطه‌ی تمایز این شرکت محسوب شود.

هدف شرکت ایفاژ

هدف اصلی این شرکت رسیدن به روش‌های نوین ساخت و ساز انسان محور است. به عبارت دیگر، این شرکت به دنبال راهی است تا به توسعه‌ی پایدار شهر‌ها بپردازد. به همین دلیل این شرکت با ارائه‌ی راه کار‌هایی نوین به نیاز‌های مردم پاسخ دهد و در عین حال به حفظ محیط زیست نیز توجه کند.

چشم انداز دامنه‌ی کسب و کار شرکت ایفاژ

این شرکت در سال 1992 و با ادغام 5 شرکت متخصص تاسیس شده است. در ابتدا این شرکت در فرانسه و با هدف ارائه‌ی خدمات با کیفیت بالا کار خود را آغاز کرده بود. پس از گذشت مدتی، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند تا دامنه‌ی فعالیت‌های خود را به مناطق خارج از فرانسه گسترش دهند. این تصمیم به آن‌ها کمک کرد تا جایگاه خود را در سرتاسر منطقه‌ی اروپا تثبیت کنند. از طرف دیگر این شرکت به ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های مختلف میپردازد. ارائه این خدمات کمک می‌کند که شرکت در سرتاسر دنیا شناخته شود.

حوزه‌های فعالیت شرکت ایفاژ

این شرکت اهداف تجاری و خدماتی خود را در 8 حوزه‌ی مختلف دسته بندی کرده است. در ادامه به صورت خلاصه حوزه‌های فعالیت این شرکت بیان شده است:

ساخت و ساز

این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود تلاش کرده است تا با ارائه‌ی خدمات مشاوره، طراحی، ساخت، بازسازی و نگهداری تمامی‌ نیاز‌های افراد را به داشتن ساختمان‌هایی ایمن و با کیفیت پاسخ دهد. ساخت و ساز ساختمان‌هایی با کاربری مسکونی اولویت اول این شرکت محسوب می‌شود. اما این شرکت در زمینه‌های دیگر مانند ساختن سازه‌های تجاری، ساختمان‌های درمانی، زیرساخت‌های آموزشی و نیز ادارات فرهنگی و ورزشی نیز فعالیت دارد.

ساخت و ساز

مدیریت املاک و مستغلات

علاوه بر جایگاه بالایی که شرکت ایفاژ در حوزه‌ی پیمانکاری و توسعه‌ی ساخت و ساز دارد، این شرکت توانسته است تا در زمینه‌ی مسکونی و بخشی تجاری، توسعه‌ی شهری، هتل و سایر سازه‌های مسکونی به جایگاه بالایی دست پیدا کند. این شرکت با ابداع روش‌های تولید چندگانه موفق شده است تا در ابعاد پیچیده و مقیاس بزرگ به توسعه‌ی انواع زیرساخت‌ها دست پیدا کند.

مدیریت املاک و مستغلات

توسعه‌ی شهری

مجموعه شرکت‌های ایفاژ یکی از بزرگ‌ترین و به نام‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه توسعه‌ی شهری به شمار می‌روند. این شرکت یکی از بخش‌های اصلی بدنه‌ی ساخت و ساز شهری است که بر روی ساخت و توسعه‌ی پایدار و در عین حال اقتصادی مناطق اطراف تمرکز کرده است.

توسعه‌ی شهری

جاده‌ها

تیم تخصصی حمل و نقل ایفاژ یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی توسعه راه‌های کشور فرانسه به شمار می‌رود که فعالیت‌های خود را در جاده‌های داخل و برون شهری این منطقه متمرکز کرده است. هدف این شرکت طراحی و ساخت زیرساختی پایدار، ایمن و دارای گلوگاه‌های ارتباطی برای سیستم جاده‌ای فرانسه است.

جاده‌ها

مهندسی ساخت و ساز

کارکنان مشغول در بخش سازه‌ ایفاژ بر روی پروژه‌های مختلف زیادی مشغول به فعالیت‌های مختلف طراحی تا ساخت هستند. مهندسی سازه‌ها، مهندسی ساخت انواع مختلف زیرساخت‌ها، کار‌های زیر زمینی، آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی، تخریب، ترمیم سازه‌ها و ساخت ریل از عمده‌ترین بخش‌های فعالیت این تیم به شمار می‌روند.

مهندسی ساخت و ساز

ساخت و ساز اجزای فلزی

بخش ساخت و ساز فلزی شرکت ایفاژ یکی از تخصصی‌ترین تیم‌های ساخت قطعات فلزی به شمار می‌رود. این بخش در زمینه‌ی طراحی، مهندسی و ساخت اجزای فلزی نیز صاحب نام است. این تیم با ارائه‌ی راه کار‌های نوین و چند منظوره توانسته است تا در صنعت ساخت و ساز به جایگاهی والا دست پیدا کند. همچنین تولید قطعات کاربردی در سازه‌های دریایی و بادی از دیگر خدمات این شرکت به شمار می‌رود.

ساخت و ساز اجزای فلزی

سیستم‌های انرژی

بخش طراحی سیستم‌های انرژی شرکت ایفاژ به طراحی، ساخت، مشاوره و تعمیر دستگاه‌های سیستم انرژی برای بخش‌های مختلف صنعت می‌پردازد. با تکیه بر دانش و تخصص تیم سیستم انرژی فعال در این شرکت، امروزه بخش انرژی آن توانسته است تا در صنعت‌های مختلف و برای انواع زیرساخت‌ها و بخش‌های تجاری مختلف ماشین آلات و دستگاه‌های صاحب نام و معتبری را تولید کند.

سیستم‌های انرژی

حق امتیاز شرکت ایفاژ

شرکت ایفاژ دارای حق امتیاز در بخش‌های مالی، طراحی، ساخت و خدمت رسانی است. به همین دلیل این شرکت در بازه‌ی زمانی طولانی مدت حق بهره برداری از زیرساخت‌ها و سازه‌های عمومی‌ مانند سیستم‌های حمل و نقل، سازه‌های خورشیدی و دانشگاه‌ها را دارد. حق راه اندازی و یا بهره برداری سایر سازه‌ها با کاربرد‌های آموزشی، فرهنگی و سرگرمی‌، ایمنی، حمل و نقل، سلامت و سیستم‌های انرژی نیز در برخی از موارد به ‌این شرکت تعلق می‌گیرد.

حق امتیاز

ارزش‌های اصلی در شرکت ایفاژ

در شرکت ایفاژ تمامی‌ کارکنان با پشتکار، تلاش و استمرار زیاد به انجام امور مربوط به شرکت می‌پردازند. یکی از اصول مهمی‌ که در این شرکت رعایت می‌شود اتکا به هوش جمعی و طوفان فکری است. با رعایت کردن این نکات کارکنان ایفاژ می‌توانند هر مسائل و مشکلات خود را به بهترین صورت رفع کنند. از طرف دیگر مدیران این شرکت کارکنان را تشویق می‌کنند و به آن‌ها روحیه می‌دهند.

مسئولیت پذیری

در شرکت ایفاژ نحوه‌ی عملکرد هر فردی بیانگر بازدهی گروه است. به همین دلیل تمامی‌ افراد مشغول در یک گروه تمام تلاش خود را می‌کنند تا کار‌های خود را با مسئولیت پذیری بالا انجام دهند. مسئولیت پذیر بودن به افراد کمک می‌کند تا اعتبار تیم خود را افزایش دهند. در این شرکت حوزه اختیارات افراد گسترش داده شده است و آن‌ها تشویق شده تا شخصا به تصمیم گیری بپردازند. با این روش خلاقیت و ابتکار عمل کل تیم افزایش پیدا خواهد کرد.

 شفافیت

در ایفاژ به تمامی‌ کارکنان اجازه داده شده است تا از تمامی‌ موارد به روشنی و دقیق اطلاعات داشته باشند. از طرف دیگر، تمامی افراد با آگاهی تمام از نقاط قوت و ضعف مربوط به هر کاری وارد آن می‌شوند. به همین دلیل آن‌ها قادرند تا تمامی‌ ریسک‌ها و امتیازات تصمیم‌های خود را ارزیابی کنند. شفافیت به شرکت کمک می‌کند تا به هدف‌های خود برسد و جایگاه کلی شرکت در جامعه را ارتقا دهد.

اعتماد

تمامی‌ مدیران مشغول در ایفاژ به کارکنان خود اعتماد کامل دارند. از طرف دیگر، آن‌ها در تمامی‌ شرایط سخت از کارکنان خود حمایت می‌کنند. این شرکت تمامی‌ کارکنان را به عنوان تیمی‌ واحد نگاه می‌کند و در این مورد حتی یک نفر را نادیده نمی‌گیرد. اعتماد به شرکت ایفاژ کمک می‌کند تا تمامی‌ بدنه‌ی شرکت را یکپارچه کند. داشتن اعتماد در فضای شرکت کمک می‌کند تا رابطه‌ی ذینفعان مختلف بهبود پیدا کند. همچنین اعتماد در دراز مدت باعث بهبود مشارکت افراد در شرکت می‌شود.

تعریف مشخص تمامی‌ موارد

در مجموعه شرکت‌های ایفاژ تمامی‌ موارد تعریف مشخص دارند. هر فردی می‌داند که چه انتظاری از او می‌رود. از طرف دیگر، انتظارات هر فرد از سایر کارکنان به طور مشخص بیان می‌شود. تعریف مشخص و واضح داشتن کمک می‌کند تا اعتماد بین افراد تقویت شود.

اطلاعات لازم است تا به صورت دقیق و کامل جمع آوری شوند و در زمان مشخص و با روش تعریف شده بین افراد مبادله شود. با کمک این روش احتمال دست کاری شدن و یا تحریف اطلاعات به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. هر فردی باید مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرد. افراد می‌توانند اشتباه کنند. اما باید از اشتبا‌هات خود درس بگیرند تا سعی کنند دوباره آن‌ها را تکرار نکنند.

دلایل متمایز بودن شرکت ایفاژ نسبت به سایر رقبا

شرکت ایفاژ توانسته است تا با سابقه‌ای بالغ بر 25 سال به جایگاهی متمایز در صنعت ساخت و ساز اروپا دست پیدا کند. این شرکت با در نظر گرفتن اصولی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است توانسته خود را به مجموعه‌ای شاخص در بین سایر شرکت‌ها تبدیل کند.

مسیر رو به رشد نتیجه‌ی انجام درست کار‌ها

شرکت ایفاژ با تکیه بر اعتباری که در منطقه‌ی اروپا کسب کرده است موفق شده به رشدی پایدار و همیشگی دست پیدا کند. این شرکت توانسته است تا به تجربیات مفیدی در زمینه‌های مختلف دست پیدا کند. همچنین موفق شده است تا میزان ریسک‌های احتمالی خود را کاهش دهد و عواقب آن‌ها را به خوبی کنترل کند.

از طرف دیگر، خلاقیت و عرضه‌ی خدمات و سرویس‌های جدید به مشتریان در کنار بهرمند سازی مشتریان از دست آورد‌ها و آورده‌های این مجموعه به ‌این شرکت کمک کرده است تا به عنوان بهترین مجموعه ساخت و ساز و گزینه‌ای مناسب برای افراد و شرکت‌ها تبدیل شود.

توسعه‌ی ساخت و ساز سبز

ساخت و ساز سبز به روشی گفته می‌شود که در آن میزان کربن دی اکسید آزاد شده به حداقل رسانده شود. حفظ محیط زیست و نیز ایجاد روش‌های خلاقانه برای ساخت و ساز دو هدف اصلی شرکت ایفاژ در سال 2020 به حساب می‌رود. تمامی‌ استراتژی‌های نوین این شرکت در جهت تحقق ساخت و ساز سبز و تولید حداقل کربن دی اکسید است.

این شرکت تلاش می‌کند تا در تمامی‌ مراحل پروژه میزان کربن دی اکسید آزاد شده را کاهش دهد. به این ‌ترتیب، میزان کل گاز‌های گلخانه‌ای آزاد شده را حداقل می‌کند. همچنین این شرکت تمامی‌ مشتریان خود را تشویق می‌کند تا در انجام کار‌ها و فعالیت‌های خود میزان کربن دی اکسید آزاد شده را حداقل کنند. این شرکت تمامی‌ تلاش خود را برای ساخت و ساز سبز و آینده بهتر محیط زیست خواهد کرد.

توجه به ارزش‌های شرکت ایفاژ در انجام پروژه‌ها

این شرکت موفق شده است تا با حفظ ارزش‌های خود در سرتاسر طول عمر پروژه به جایگاهی متفاوت با سایر رقبا دست پیدا کند. تمامی‌ کارکنان مجموعه شرکت‌های ایفاژ تلاش می‌کنند تا به ارزش‌های این مجموعه پایبند باشند و در جهت متمایز سازی این مجموعه با سایر شرکت‌ها موثر واقع شوند. با کمک این مجموعه هدفمند چشم انداز‌های شرکت قابل دستیابی خواهند بود.

موقعیت مجموعه‌های شرکت‌ ایفاژ

مجموعه شرکت‌های ایفاژ در 50 کشور از 5 قاره مختلف دنیا شعبه دارد. طبق برآورد‌های انجام شده حدود 1 چهارم از درآمد‌های شرکت ایفاژ در خارج از مرز‌های کشور فرانسه تولید می‌شود. در شکل زیر، موقعیت تقریبی شرکت‌ها بر روی نقشه نشان داده شده است.

موقعیت مجموعه شرکت‌های ایفاژ

منابع:

https://www.eiffage.com/en/home