امروزه گرافیک به بخش اساسی از زندگی ما انسان ها تبدیل شده است. به طوری که می توان تاثیر گرافیک را در تبلیغات، برنامه های تلویزیونی، رونامه و… به فروانی مشاهده کرد. نرم افزار Corel Draw به شما کمک می کند تا با استفاده از خلاقیت خود در محیطی کاملا حرفه ای تصاویری زیبا ایجاد و به آسانی بتوانید نسخه ای را از آن چاپ یا به نرم افزار دیگری صادر کنید.

نرم افزار Corel Draw

نام نرم افزار...

کورل نام یکی از معروف ترین و قدیمی‌ترین شرکت شرکت‌های نرم‌افزاری دنیاست که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. این شرکت با تولید نرم‌افزار CorelDraw خود را به‌ دنیا معرفی نمود، نرم‌افزاری که تا به امروز نیز یکی از پرطرفدارترین و بهترین نرم‌افزارهای طراحی به‌شمار می‌رود. کورل در سال ۲۰۰۹ با خرید شرکت یولید به یک غول نرم‌افزاری گرافیک پس از ادوبی تبدیل شد.

شرکتی در کانادا...

”شرکت کورل (Corel corporation) واقع در کشور کانادا، نرم افزاری را توسعه داده است که کاملا برپایه بردار بوده و مزایایی نسبت به نرم افزار معروف فتوشاپ (برپایه پیکسل) دارد. Suite نرم‌افزاری کاملاً حرفه‌ای برای طراحی گرافیکی است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید وکتور را طراحی کنید یا به صورت کاملا حرفه ای صفحه بندی را انجام دهید. طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم‌افزار برای طراحی بسیار کارآمد هستند. قابلیت‌های ویرایش عکس این نرم‌افزار و ابزار طراحی وبسایت آن در نوع خود بی نظیر می‌باشند. با استفاده از CorelDRAW Graphics Suite و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت‌ها، ابزار حرفه‌ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن می‌توانید خلاقیت خود را درزمینهٔ طراحی افزایش دهید.

نرم افزار Corel Draw

CorelDRAW Graphics Suite  نرم افزاری کاملا حرفه ای برای طراحی گرافیکی می باشد. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید وکتور را طراحی کنید یا به صورت کاملا حرفه ای کارهای صفحه بندی را انجام دهید. طراحی های چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم افزار برای طراحی بسیار کارآمد می باشند. قابلیت های ویرایش عکس این نرم افزار و ابزار طراحی وب سایت آن در نوع خود بی نظیر هستند. با استفاده از CorelDRAW Graphics Suite  و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت ها، ابزار حرفه ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن شما قادر خواهید بود خلاقیت خود را در زمینه طراحی افزایش بدهید.در ادامه مفاله نرم افزار Corel Draw به دقت بالا در طراحی اشاره می کنیم.

دقت بالا در طراحی...

نرم افزار Coreldraw از نظر طراحی به خاطر دقت بالا بسیار مناسب است و طراحی شکل ها و نقشه های پیچیده در کورل به خاطر داشتن ابزار کاربردی و متنوع به سادگی قابل انجام است. از کورل در بازار کار زیاد استفاده می شود، برای مثال: طراحی و آماده سازی نوشته و آرم های مختلف برای برش با دستگاه کاتر پلاتر که اکثرا ًمورد مصرف شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازی و برش شبرنگ می باشد؛ طراحی پوستر و کاتالوگ و کارت ویزیت؛ طراحی با استفاده از Template ها و صفحات آماده آن برای مجله ها و روزنامه ها؛ طراحی صفحات وب. (البته به شکل محدود و در کنار دیگر برنامه ها مثل ّFlash و…)؛ طراحی پارچه درکارخانجات چاپ پارچه و …

نرم افزار Corel Draw

از لحاظ امور چاپ نرم افزار Coreldraw یک ویژگی بسیار مهم دارد که آن هم به خاطر برداری بودن آن می باشد. به این معنی که نوشته ها و آرمها در چاپ بسیار دقیق و تمیز بوده و در اصطلاح رنجه ندارد و لبه نوشته ها پله پله نمی شود که برای رسیدن به این منظور در برنامه ای مثل Photoshop باید اندازه و Resolution بسیار زیاد باشد که خود دارای مشکلاتی است. موارد استفاده کورل دراو تنها به موارد فوق محدود نمی شود و هر کس متناسب با نیازهایش می تواند از کورل دراو استفاده کند. اساس این برنامه گرافیکی بر فرمولهای ریاضی قرار داده شده است. یعنی همه اشکال در این برنامه به صورت بردار می باشند .

این مطلب باعث ایجاد دو مزیت شده است:

1_ به این ترتیب کیفیت تصاویر ساخته شده با این برنامه بسیار افزایش می یابد. شما هر چه قدر این تصاویر را بزرگ و کوچک کنید، هیچ تأثیری بر کیفیت تصویر نخواهد داشت. یا هر چه قدر زوم (zoom) کنید هرگز به پیکسل نمی رسید.
2_این قابلیت باعث شده تا فایل های اصلی کورل دراو بسیار کم حجم باشند.در مقایسه بین کورل دراو و Adobe Illustrator به عنوان رقیب در عرصه گرافیک برداری مسلماً کورل دراو پیروز خواهد شد. محیط Illustrator شباهت بسیار زیادی با فتوشاپ دارد که فقط دستورها و ابزار در آن متفاوت است که این نوع محیط برای کارهای برداری با توجه به قابلیت تغییر اندازه بسیار زیاد این نوع از فایل ها اصلاً مناسب نمی باشد.

نرم افزار Corel Draw

کار با نرم افزار کورل دراو بسیار آسان است به شرطی که اصول‌های اولیه را بدانید به سهولت می‌تواند از امکانات مختلف آن بهره مند شوید. پس از آشنایی با آن خواهید دانست که به کمک آن تا چه حد می‌توانید به انواع مختلف فونت و قالب‌ها برای طراحی و ویرایش دست یابید و تنوع وسیعی از گزینه‌های مختلف برای رسیدن به کیفیت بالاتر در ویرایش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

امکانات نرم افزار کورل دراو چیست:

از خصوصیات ویژۀ این نرم افزار می‌توانیم:

  • به پشتیبانیِ بیش از ۱۰۰ فرمت مختلف گرافیکی
  • همکاری با سایر برنامه‌ها
  • سازگاری با نسخه‌های مختلف ویندوز
  • امکانات حرفه‌ای کار با متون
  • تبدیلِ تصاویر پیکسلی به برداری
  • امکان چاپ دقیق نوشته‌ها و آرم‌ها

اشاره کنیم.

نرم افزار Corel Draw

از قابلیت‌های طراحی کورل دراو می توان موارد زیر را در نظر گرفت :

  1. طراحی مجلات و روزنامه‌ها
  2.  آماده سازی آرم‌ها و نوشته‌های تبلیغاتی
  3. طراحی لوگو و پوستر
  4. طراحی اشکال پیچیده
  5. طراحی کاتالوگ و پارچه
  6. طراحی مهر
  7. طراحی سربرگ‌های منحصر بفرد
  8. طراحی کارت ویزیت
  9. طراحی پوستر
  10. طراحی کاتالوگ
  11. طراحی کارت ویزیت
  12. طراحی تصویر‍‌سازی
  13. طراحی وکتور
  14. طراحی بنر

در این مفاله به بررسی نرم افزار Corel Draw پرداختیم..


منابع: