سقف لابل  یکی از محصولاتی است که در طرح ها و رنگ بندی های متنوع و نیز مقاومت بی نظیری که از خود نشان داده توانسته است به یک محصول منعطف و بی بدیل در طی دو دهه اخیر تبدیل شود.سقف های لابل در ساختمان امروزه بسیار کاربرد دارند.

که به راحتی و بدون تخلیه ساختمان امکان نصب دارد. از مهم ترین دلایل برتری سقف کششی نسبت به سایر سقف ها می توان به سرعت نصب بسیار بالا بدون نیاز به جابجایی مبلمان و اجرای بدون ایجاد هرگونه تخریب ساختمانی و عدم تولید گرد و غبار اشاره نمود.

سقف کشسان همان سقف کششی 

جنس این سقف ها پلی وینیل بوده و در کشورهای مختلفی نظیر آلمان، فرانسه، چین و … تولید می شوند.

یکی از انواع سقف های کاذب، آسمان مجازی و سقف کشسان می باشد. این سقف ها از یک قاب ریلی برای اطراف و از یک پارچه میانی تشکیل شده است. ضخامت سقف کشسان 0.8 تا 1 میلی متر بوده و جزو متریال سبک ساختمانی است.

نصب سقف کشسان به اینگونه است که ابتدا پروفیل های مخصوص نصب شده و پس از آن به نصب سقف کشسان بصورت ساده و چاپی پرداخته می شود، و می توان نسبت به نصب سقف آسمان مجازی اقدام کرد.

از مهم ترین دلایل برتری سقف کششی نسبت به سایر سقف ها می توان به سرعت نصب بسیار بالا بدون نیاز به جابجایی مبلمان و اجرای بدون ایجاد هرگونه تخریب ساختمانی و عدم تولید گرد و غبار اشاره نمود.

سقف های لابل در ساختمان

شکل 1

ویژگی های سقف کشسان

سقف کشسان به دلیل داشتن مزایای متنوع و کاربردی از محبوبیت بالایی برخوردار است.که عبارتند از:

  1. تحمل وزن بالا معادل 200 کیلو گرم در هر متر مربع
  2. داشتن طول عمر و کیفیت بالا و مقاومت عالی در برابر ضربه
  3. بهره مندی از انواع طرح های منحنی، گنبدی و طاق ها متناسب با انتخاب و سلیقه مشتری
  4. این سقف ها بسیار کاربردی هستند و قابلیت اجرا در ابعاد مختلف و موقعیت ها و اشکال مختلف را دارند.
  5. اجرای سقف کشسان به راحتی و بدون هیچ درد سری و بدون نیاز به تخلیه وسایل انجام می شود و هیچ به هم ریختگی به همراه ندارد. همچنین هر زمان بخواهید می توانید به راحتی آن را باز کنید و یا در صورت تغییر مکان جابجا کرده و در مکان دیگری نصب کنید.
  6. بهره مندی از خاصیت اکوستیکی، نصب این سقف ها را برای مکان های اکوستیک، مانند استودیو ضبط صدا بسیار مناسب کرده است.
  7. نصف سقف کشسان در تمام قسمت های داخلی ساختمان امکان پذیر است. در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند نیز کاملا کاربردی هستند.
  8. این محصول ضد باکتریال بوده و گرد و غبار و چربی به آن جذب نمی شود به همین دلیل در محیط های استریل کاربرد دارد. همچنین در منزل برای آشپز خانه نیز مناسب است.
  9. مقاوم در برابر سرما و گرما بوده و از اتلاف انرژی گرمایی و سرمایی نیز جلوگیری می کند.
  10. مواد اولیه بکار برده شده در سقف کشسان از مواد غیر سمی و قابل بازیافت است که سازگار با محیط زیست است.
  11. سقف کشسان از ایمنی بالایی برخوردار است که در زمان زلزله یا انفجارو آتش سوزی آسیبی به سقف یا ساکنین وارد نمی شود.

انواع سقف کشسان

سقف کشسان در انواع جنس و افکت پارچه های متفاوت عرضه می شود از جمله آنها:

لاکر(آینه ای یا براق)

این سقف کشسان حالت آینه مانند دارد و کمی براق است و این امکان را دارد که طراحی داخلی و دکوراسیون خود را در سقف کشسان منزل خود انعکاس دهید.

سقف های لابل در ساختمان

مات 

سقف کشسان مات، براق نیست و درخشندگی ندارد، در طراحی ها و دکوراسیون هایی استفاده می شود که سبک مینیمالیستی و ساده دارند و بیشتر برای منطبق کردن دکوراسیون با فضای منزل به کار می رود.

سقف های لابل در ساختمان

ساتن

هر دو خاصیت مات بودن سقف کشسان مات و براق بودن سقف کشسان لاکر را در خود جای داده است و یک درخشندگی صدفی را به فضای منزل اعطا می کند ، این نوع سقف کشسان مناسب هر گونه دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد.

سقف های لابل در ساختمان
سقف های لابل در ساختمان

برلیانت

برلیانت دارای جلوه ی ظاهری ویژه ای است که آن را در رده و زمره سقف های کاذب با ظاهری جذاب قرار می دهد. این سقف به دلیل افکت خاصی که بر روی آن پیاده سازی شده است، درخشندگی متالیک چشمگیر و متفاوتی نسبت به باقی سقف های لابل دارد.

سقف برلیانت دارای رنگ های نقره ای و طلایی است که ظاهر سلطنتی آن را چندین برابر می کند. این سقف مناسب دکوراسیون داخلی مدرن با طیف رنگی طوسی-خاکستری است. از سقف های برلیانت لابل می توان در اتاق های ویژه ی دفاتر تجاری، واحدهای مسکونی، رستوران ها و هتل ها، سالن های پذیرایی و یا هر محلی که دارای سبک مدرن در دکوراسیون و طراحی داخلی است استفاده نمود.

سقف های لابل در ساختمان

ترنسپرنت (شفاف) 

استعداد خاصی برای پخش کردن نورهای طبیعی و مصنوعی دارد ، اغلب در رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها و سالن های انتظار استفاده می شوند.

سقف های لابل در ساختمان

کلام آخر

استفاده از سقف های لابل در ساختمان ، در قسمت های مختلف خانه امکان پذیر می باشد. از جمله ویژگی های منحصر بفرد این سقف ها می توان به زیبایی و قیمت مناسب اجرای آن ها در طراحی داخلی اشاره کرد. طراحی این گونه سقف ها متفاوت بوده و سلیقه های مختلف را پاسخگو می باشد.


منابع

  1. گروه صنعتی لابل
  2. عصر ایران
  3. البرز لابل
  4. سقف کشسان