مقدمه

در هر خانه ای دکوراسیون اتاق غذاخوری و آشپزخانه تاثیر چشم گیری در دکوراسیون کلی منزل دارد و می تواند در روشنایی منزل هم تاثیر زیادی داشته باشد. پس اجزایی مانند میزناهارخوری که در این فضا قرار می‌گیرند باید طوری باشند که اثر مثبتی در ظاهر خانه و قسمت غذاخوری بگذارند. البته لازم است بدانید که در هر قسمت چه وسیله ای باید قرار بگیرد تا منزلتان زیباتر شود.

وجود یک میز غذاخوری در هر خانه امروزی یک امر لازم و ضروری است تا جایی که اگر خانه ای فاقد چنین میزی جهت سرو غذا و پذیرایی از مهمانان در هنگام وعده های اصلی غذایی؛ یعنی ناهار و شام و حتی عصرانه باشد، کمی تو ذوق خواهد بود. امروزه شما می توانید در کسری از زمان به سراغ خرید یک میز غذاخوری مناسب با وسعت فضا و سلیقه خود بروید ، ما در این مقاله بر معرفی انواع میزناهارخوری می پردازیم تا با داشتن اطلاعاتی مغتنم و مفید بتوانید یک خرید هوشمند را برای محل زندگی و یا کار خود رقم بزنید.

انواع میز ناهارخوری بر اساس جنس

متریالی که در ساخت میزناهارخوری می‌تواند استفاده شود عموما از چوب است اما اخیرا برخی جنس‌های جدید هم به ردیف جنس انواع میز ناهارخوری اضافه شده است. براساس سبک دکوراسیون منزل‌تان می‌توانید یکی از مناسب‌ترین این جنس‌ها را انتخاب کنید:

میز ناهارخوری چوبی

جنس چوب در انواع میزناهارخوری پرکاربرد است و بر اساس این‌که چوب دقیقا از کدام درخت تهیه شده است ممکن است ارزان یا گران باشد. برخی انواع جدید میز ناهار خوری چوبی از، مواد ترکیبی با چوب تشکیل شده‌اند که سبک‌‌تراند؛ اگرچه دوام چوب در دراز مدت بیشتر است اما مراقبت درست از میزناهار خوری چوبی به ماندگاری آنها برای سالها کمک میکند.

میزناهارخوری

میزناهارخوری چوبی، از انواع چوب بلوط، افرا، گردو و ساچ ساخته‌شده که در مقابل میزهایی که از ام دی اف ساخته شده از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

میز ناهار خوری شیشه‌ای

میزناهارخوری شیشه ای ممکن است برای بخش پذیرایی یک خانه مدرن استفاده شود یا در آشپزخانه کوچک قرار بگیرید با این حال انواع میز ناهارخوری شیشه ای نمای منزل را بسیار مدرن می کنند. این میزها به راحتی تمیز می شوند.

میزناهارخوری

میز ناهارخوری فلزی

میزناهاخوری هایی که با پایه یا صفحه فلزی ساخته شده اند نیز برای دکوراسیون مدرن مناسب اند با این انواع جدید میزناهارخوری که با پایه های طلایی باریک تزئین می شوند برای خانه های با سیک تلفیقی عالی است.

میزناهارخوری

میزناهارخوری فلزی در محیط کاری و رستوران بسیار استفاده می‌شود زیرا در برابر رطوبت هوا مقاوم‌تر هستند. این سبک میز ناهارخوری عمر طولانی‌تری داشته ولی تنوع کم‌تری نسبت به سایر جنس‌ها دارند.

میزناهار خوری پلاستیکی

میزناهارخوری پلاستیکی در فضا باز برای داخل تراس، حیاط یا برخی رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین افراد می توانند از انواع تاشو آن در زمان سفر استفاده کنند. این میز در برابر رطوبت و آفتاب مقاوم بوده و جا به جای آن آسان است.

میزناهارخوری

انواع میزناهارخوری براساس تعداد صندلی ها

از نکات مهمی که هنگام خرید میز غذاخوری باید به آن توجه داشته باشید، اندازه میز است. برای این منظور بایستی به تعداد افرادی که قرار است از میز استفاده کنند و دور آن بنشینند و یک وعده غذای خوشمزه را نوش جان کنند، توجه داشته باشید و در کنار آن گوشه چشمی هم به تعداد مهمانی ها و مهمان هایتان در طول هفته و یا ماه داشته باشید که پیوسته به خانه و یا محل کارتان سر می زنند.

 میزناهارخوری ها در ظرفیت های که در ادامه به آنها اشاره شده ساخته می شوند:

میزناهارخوری 2 نفره

میز ناهار خوری دو نفره بهترین انتخاب برای خانه های کوچک و زوج های جوان است. این میزها دارای دو صندلی است و نسبت یه میز های دیگر قیمت مناسب تری دارد.

میزناهارخوری 4 نفره

میزناهارخوری 4 نفره شامل یک میز و 4 صندلی است. قیمت میزناهارخوری چهارنفره نسبت به سایز های 8 و 12 نفره مناسب تر است.

میزناهارخوری 4 نفره دارای طول 120سانتی متر و عرض 80 سانتی متر است.

میزناهارخوری 6 نفره

میزناهارخوری های 6 نفره دارای طول 160سانتی متر و عرض 90 سانتی متر است. این میزناهارخوری داری یک میز و 6 عدد صندلی است.

میزناهارخوری 8 نفره

میزناهارخوری 8 نفره دارای طول 200سانتی متر و عرض 100 سانتی متر است.

میزناهارخوری 12 نفره

میزناهارخوری 12 نفره  شامل یک میز به همراه 12عدد صندلی است.

شکل‌های مختلف میزناهارخوری

امروزه تمام وسایل با طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند تا افراد با توجه به نیازی که دارند بتوانند بهترین انتخاب را انجام دهند، ناهارخوری هم از این قضیه مستثنا نیست و می‌توان گفت که ناهارخوری در دو شکل کلی دایره‌ای و مستطیلی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

میزناهارخوری گرد

مناسب فضاهای کوچک است و احساس صمیمیت بیشتری را برای اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد. اگر از میزناهارخوری برای بازی‌های گروهی استفاده می‌کنید بدون شک بهترین انتخاب برای شما میز ناهارخوری گرد است. این شکل از ناهارخوری به دلیل نداشتن گوشه، کاملاً مناسب خانواده‌هایی است که فرزند کوچک دارند و خرید ناهار خوری با این حالت به آن­ها پیشنهاد می‌شود.

میزناهارخوری

میزناهارخوری مستطیل

میزناهارخوری مستطیل شکل نسبت به میز غذاخوری گرد نمایی سنتی و رسمی‌تر به خانه شما می‌بخشد. میزناهارخوری های مستطیل و مربع فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توان از آن‌ها در گوشه‌های منزل با خیالی آسوده استفاده کرد. میزناهارخوری مستطیل در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند.

میزناهارخوری

تاثیر رنگ میزناهارخوری

انتخاب رنگ همواره یک موضوع اساسی و مهم در خرید لوازم خانگی به حساب می آید. برای این منظور توصیه می کنیم نیم نگاهی به تم رنگی دیگر وسایل بزرگی که در خانه و یا محل کار خود دارید، بیندازید و سعی کنید میز ناهارخوری را انتخاب کنید که در همان هارمونی رنگی قرار بگیرد و سبب برهم خوردن تعادل رنگ ها در محیط مورد نظرتان نشود.

صندلی میزناهارخوری

صندلی هایی که برای میز ناهارخوری مناسب هستند اصولا نباید دسته داشته باشند تا بتوانیم راحت تر از آنها استفاده کنیم. صندلی هایی که دسته نداشته و در مدل های مدرن طراحی می شوند، راحت تر هستند و کارایی بیشتری دارند و نسبت به مدل هایی که دارای دسته هستند زیباتر به نظر می رسند.

میزناهارخوری
میزناهارخوری

صندلی هایی که برای میز ناهارخوری چوبی تعبیه شده است اگر دسته نداشته باشند می توانند در سایر اتاق ها مثل اتاق خواب، برای پشت میز مطالعه یا میز آرایش هم از آنها استفاده کرد و در هزینه ها صرفه جویی کرد.

بعضی از صندلی ها پارچه ای که روی نشیمنگاه قرار دارد از جنس پلی اورتان نرم و راحت است. این پارچه ها در رنگ های مختلف به انضمام کاور چرمی یا پارچه به مشتری ها عرضه می شود.

قیمت میزناهارخوری

موارد متعددی وجود دارد که می تواند بر روی قیمت میز ناهارخوری تاثیر گذار باشد که ما سعی کردیم در این مطلب به معرفی مهمترین آن ها برایتان بپردازیم و حال این شما هستید که باید با توجه به متراژ فضا، میزان بودجه و همچنین سلیقه شخصی تان اقدام به خرید یک میز غذا خوری زیبا و باکیفیت برای خود نمایید.

منابع

  1. chidaneh
  2. befarmamanzel
  3. offdecor
  4. otag
  5. choubkade